21 sept. 2010

Scurtă despărţire.


Pe 10 septembrie 2000 a murit, pe 21 septembrie 2010 ar fi împlinit 79 de ani. Nicăieri un rând, o veste sau un semn. Încerc să nu îl fac de râs, îl pomenesc şi mă rog pentru sufletul său cald şi bun, îi mulţumesc pentru fiecare clipă pe care am petrecut-o împreună începând cu toamna anului 1994, şi încerc să strâng rândurile, chemând tinerii în Grup.

Din când în când, privesc la puţinele cadre pe care le-am împreună cu dânsul, tânăr şi imberb...şi trist, rupt de această lume, de uitarea ce se aşterne nedrept şi rece peste numele său, încă încerc, vertical, să zâmbesc...


Pentru maestrul meu iubit şi pentru Scurta despărţire dintre noi,

Vă las în valea acestei stinse plângeri,
Orice sfârşit, vesteşte-un început -
Mă duc eu primul, sunt mai priceput,
Să pun din vreme şeile, pe îngeri.

Zvântaţi cu zîmbet, aripile plînse,
V-aştept la grajdurile de smarald -
Nu vă grăbiţi, încă-i amiaz şi e cald
Şi eu v-aştept şi chingile sunt strînse .

Cînd veţi veni-n amurg sub înserare
Vom călări frumoşi, prin elizeu,
În cavalcadă pân-la Dumnezeu,
Descălecând la tronu-i, la picioare.

Ne-om prosterna, cu frunţile alese
Pe lespedea de nouri luminată -
Cel mai voinic din noi va spune: "Tată,
Ţi s-au întors feciorii cu mirese.

Pe unde ne-ai trimis a fost şi bine,
Şi rău a fost pe drumul străbătut,
Dar tot ce-ai spus să facem am făcut
Şi nu te-a dat nici unul de ruşine.

Şi acuma ne-am întors cu toţi, - ne iartă
Ce altă slujbă ne aşteaptă, Tată?!"


IN MEMORIAM
DEM RĂDULESCU

21 septembrie 1931 - 10 septembrie 2000


poezia "Scurtă despărţire" de Teodor Pâcă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu va obositi sa comentati daca nu aveti o identitate clara, vizibila si verificabila.