marți, 10 mai 2016

Victor Moldovan


Victor "Vicky" Moldovan, actor, regizor, profesor de Arta Actorului, un ardelean inimos si darnic cu dragoste fara sfarsit, nascuta din pasiunea sa pentru teatru si actori. L-am prins in ultimii sai ani de viata asistent de regie la TNB unde ma incuraja la fiecare pas din culise sau din sala unde se ducea nevazut sa ma "auda". 

Radea cand ne intalneam privirile si ma trata cu fursecuri proaspete facute de sotia sa, doamna Angela Moldovan, absolventa de Conservator si de Facultate de Filologie in limba franceza la Cluj, celebra interpreta a melodiei "Mi-am facut bundita noua"...

Invitat sa le vizitez casa am descoperit un adevarat altar dedicat actorilor, cu fotografii rare din spectacole uriase despre care citisem in cartile de Istoria Teatrului. Habar nu aveam de multe la vremea aceea insa intalnirea cu nenea Vicky m-a zguduit din temelii. Ii urmaream reactiile, corporalitatea si expresivitatea gesturilor minunate, elegante, petreceam ore nesfarsite ascultand cum povestea despre Moni Ghelerter, Al. Finţi sau Sică Alexandrescu.

Ne-a parasit intr-un mai din 2007, discret, inconjurat de o mana de actori care nu l-am uitat si o colectie de vieti peste care timpul nu are nici o putere.... Alberth Bhon (din "Cei din Dangaard”), Spiridon Biserica (“Mielul turbat”), Scapin (“Vicleniile lui Scapin”), Curley (“Oameni si soareci”), Nikita Ivanici (“Viata de actor”)...