18 sept. 2010

Tare şi cu talent.

Zilele Bucureştiului oficial...off record o şuşă instaurată de edilii capitalei prin aceiaşi fundaţie din ce în ce mai săracă în idei, atitudini şi mai ales determinare. Noi ne-am făcut treaba, am luat şi pulsul manifestaţiei coordonată de nimeni în care trei caleşti cărau studenţi plictisţi de pe la diverse facultăţi bucureştene, angajaţi cu ziua ca animatori.

Costume prăfuite scoase pe câţiva lei din garderobele teatrelor, 3 fanfare care se anulau reciproc, grătarele ţigăneşti ale lui Vanghelie şi imensa scenă pe care patru tineri zbierau pe o instalaţie de 5 KV: "Dă basu' mai tare în monitor..."


Şi îl vor da...din ce în mai tare, mai lipsit de gust, fantezie şi profesionalim. Tare şi cu talent, că proştii plătesc !

5 comentarii:

  1. Doar Curtea Veche s-a ridicat din praful mahalalei şi nici ea complet.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ar merita o discutie mai ampla aceste "Zile". Trebuie sa recunoastem ca exista in aceste "Zile" manifestari pentru toate categoriile de public. Spectacolele de teatru, concertele de muzica clasica, expozitiile, muzeele au fost super ok si ele se adreseaza unui anume tip de public care nu agreeaza neaparat concertele din Piata Constitutiei sau alte manifestari similare. Sambata seara am fost in oras, enorm de multa lume. Am vazut 2 expozitii la Palatul Sutu una de fotografie, foarte interesanta si una exceptionala de pictura, muzeul propriu-zis; am stat f. putin la concertul de la Coltea - pt ca nu aveam cum sta mai mult fiind foarte multa lume. Azi am fost la Curtea Veche, unde este o expozitie interesanta - artisti plastici contemporani - si la expozitia Suvenir de Bucuresti- foarte buna.
    Ce am putea reprosa noi, de data aceasta ca participanti, este ca totul s-a facut in mare pripa. Noi am primit anuntul ca vom juca gratuit dupa ce deja erau vandute bilete la spectacole :(((. Sunt multe de spus, dar ne-au impresionat tinerii pe care i-am intalnit in acest week-end )inclusiv la noi la teatru), cu adevarat interesati partea culturala a acestor "Zile".
    Cum spuneam discutia ar putea fi lunga, lunga. Despre partea financiara, nu avem stiinta si nu putem comenta - din pacate :)) - ce putem sa ne dam seama este ca partea "strong" de care am povestit noi, s-a facut cu fonduri putine - fara flyere, brosuri, cataloage etc.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Noi am repetat figura si astazi in cea de-a treia zi. Nu stiu ce a fost in Curtea Veche sau la muzee, caci ne-a interesat marea masa de oameni si in special tinerii. Iar acestia s-au strans din nou in zgotmotoasa piata a Casei Republicii de data aceasta chemati de un alt mare artist...tanarul Alex...

    Restul copie la indigo... Poate daca as fi cautat elita cu siguranta as fi gasit-o pe la vreun muzeu sau la plimbarica prin Centrul Vechi. Dar aceia sunt o minoritate pe cale de disparitie, in comparatie cu publicul de peste 10.000 de oameni chemati la marea brambureala din piata...

    RăspundețiȘtergere
  4. Victor, avem si noi o experienta in genul acesta de manifestari "out-door" dedicate publicului eterogen si trebuie sa recunoastem ca suntem de acord cu tine ca evenimentele culturale trebuie sa nu coboare sub anumit nivel. Iar cand o fac e clar ca e gresit. Am vazut si noi aceleasi costume pe care le stim de cel putin 15 ani si aceleasi gen de plimbari du-te vino. Nu a fost o viziune unitara , nu a avut o tema, poate ca asta ar fi salvat cate ceva. Cu muzeele si expozitiile trebuie sa recunoastem ca am fost uimiti ca am intalnit oameni care intrau pentru prima data intr-un muzeu, si pareau tineri bine imbracati, civilizati etc. Faptul ca "Zilele" i-au determinat sa o faca ni se pare insa un lucru bun. O seara buna!PS Si la noi la teatru au fost oameni aflati la primele lor spectacole.

    RăspundețiȘtergere
  5. Repet, minoritatea despre care vb dumneavoastra, este o insula fericita.

    Mergeti acum - ora 19.45 - pe strada, daca doriti realitate dincolo de cele doua muzee si manifestarile de ieri de la Curtea Veche.

    Nu compar cu festivalurile venetiene sau sarbatorile suedeze, nu compar cu spectacolul stradal pe care numeroase teatre puteau sa il faca. Dar pot face o comparatie cu manifestari din Timisoara sau Sibiu..."Zilele" aceste raman o susa lunga si penibila pentru mine, iar pentru numerosii tineri din piata, o povara non-culturala, pe care o vor plati din greu.

    RăspundețiȘtergere

Nu va obositi sa comentati daca nu aveti o identitate clara, vizibila si verificabila.