24 sept. 2010

A fi creştin nu înseamnă a fi cretin.


Ok, câte ceva am reuşit să înţeleg din brambureala lor. Cum că teveurile conduse de foştii aprozarişti, angajează numai coafeze şi ospătari pe post de actori, că roboţeii de crainici de ştiri sunt delegaţi să se ocupe de divertisment, că scenariile sunt făcute de fostele şefe de bufet din Buftea, că seriale precum ţiganiile protevistice sau mai nou piţipoancele cepelege din "narcisele" antenei sunt regizate de oameni care nici liceul nu l-au absolvit...în fine...mă rog...asta...e...banul lor...viaţa lor...mama lor...Ei le fac, ei le consumă, ei le laudă...

Dar de ce să ajungi tu tânăr, care pretinzi că ai un dram de minte, care negi tot ce există în cultură şi spiritualitate, care te crezi buricul pământului, care îţi petreci jumătate din viaţă aromat de ierburi şi amorţit de alcool, care fără proptele eşti incapabil să mai stai pe propriile picioare, de ce tu, atât de inteligent, atât de cool, te baţi să te arunci de bunăvoie în latrina mizeră, în locul unde se varsă tot rahatul acestui oraş, în oaza de microbi numită Dâmboviţa ?

De ce tu om frumos, de 26 de ani, iei trenul de la Ploieşti, te înscrii la paralizia în direct...zâmbeşti idiot într-un pseudointerviu înregistrat printr-un obiectiv rece şi incapabil de emoţie al teve-ului la fel de "cool" ca şi tine şi te arunci apoi în canalul oraşului de la 10 metri înălţime pe...o bucată groasă de lemn ? Să mă ierţi generaţie tânără, "flugtag-ist" dependent de canal, dar sincer cred că eşti doar rebut genetic. Efort zadarnic al speciei umane, zbatere inutilă...

Poate de acum, paralizată, din patul spitalului românesc, să realizezi ce şansă minunată este viaţa şi să încerci din viitorul tău scaun cu rotile, din destinul tău de handicapat grav, cu 70 de lei indemnizaţie pe lună şi cu rampe de peste 15% grade înclinare, poate de acum, să începi să trăieşti. Dumnezeu e mare într-adevăr, însă a fi creştin nu înseamnă a fi cretin....

Ei vor continua să filmeze şi să vândă. Să filmeze şi să vândă. Să filmeze şi...

3 comentarii:

  1. Domnule P.Ionescu dintr-o regretabila eroare comentariul dvs. la acest a fost sters. Imi pare rau, nu este vina mea,va rog reveniti.

    Va multumesc,
    Victor Vurtejanu

    RăspundețiȘtergere
  2. Hm... credeam ca numai eu gandesc asa. Ori lumea de azi e stranie, ori am imbatranit si nu mai inteleg nimic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Lumea de azi e stranie si noi am imbatranit Andrei :)
    Ma bucur sa te "revad"!

    RăspundețiȘtergere

Nu va obositi sa comentati daca nu aveti o identitate clara, vizibila si verificabila.