15 mar. 2009

Bivol in arta...

De cand am renuntat la televizor, pot sa citesc, sa scriu, sa compun, sa orchestrez melodii, sa fac noi proiecte.
De cand am renuntat la televizor, am timp. Ma pot odihni.
De cand am renuntat la televizor, pot invata lucruri noi. Acum invat sa editez si materiale video.

De cand am renuntat la televizor, cunosc iubirile celebrei actrite franceze Sarah Bernhard.
Cel ce scrie randurile de mai jos in cartea publicata prin anul 1925 si intitulata "Jurnal"-domnul Jules Renard, a fost si scriitor a fost si primar, a fost si decorat cu Legiunea de Onoare, dar pentru mine unul dintre cei mai atenti analisti ai definitiei talentului asa cum il percep si eu, acum la cincisprezece ani de munca in fata publiculu eu, unul dintre cei ce au renuntat la televizor, tutun, vodca...si altele

Artist e cel care nu are un scop, cel care nu e preocupat decat de arta sa si nu de femei, bani sau situaţie mondena. Artist e acela care ocoleşte complimentele, pentru ca nimeni nu-l cunoaste cum se cunoaste el insusi.
Talentul e o chestiune de cantitate. Talent nu înseamna sa scrii o pagina buna, ci 300. Nu exista roman pe care o inteligenta obişnuita sa nu-l poata concepe, nu exista fraza - oricat de frumoasa - pe care un debutant sa n-o poată construi. Restul e punerea in mişcare a tocului, potrivirea hartiei, rabdarea de a o umple.

Cei puternici nu sovaie. Se aşeaza la masa, transpira. Vor merge pana la capat. Vor epuiza cerneala, vor termina hartia. Aceasta e singura diferenta dintre ei, oamenii de talent si lasii care nu vor incepe niciodată. In arta, conteaza doar "bivolii". Geniile sunt cei mai solizi, cei care ostenesc optsprezece ore pe zi fara sa obosească. Gloria inseamna un neintrerupt efort.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu va obositi sa comentati daca nu aveti o identitate clara, vizibila si verificabila.