9 dec. 2008

Se Intampla de Craciun pe la Ceata...


Cateva zile ma despart de un nou inceput. Intrat din plin in repetitiile pentru "Se Intampla de Craciun" un spectacol de Colinde si Cantece Traditionale Romanesti. Apoi pregatind events-urile din 18 si 31 decembrie, ma simt destul de agresat de "aproapele firesc" al celor din jur.

Ce vreau sa spun este ca m-am obisnuit in cei 15 ani petrecuti cum spun politistii in "proximitatea" scenei cu atitudini gen: "cat imi dai" prima intrebare, urmata instant de "si cate sunt?" (spectacole n.a.).

Asta m-a lovit in primii ani. Cand nu stiam mai nimic despre mercenarii ce roiesc in jurul artistilor profesionisti...

De aici pana la ce acum in 2008 am ajuns sa aud in cautarea mea epuizanta, de a gasi oameni pasionati de arta spectacolului, oameni seriosi, cultivati, creativi care sa simta, sa arda, sa inteleaga jertfa pe care o presupun lunile de pregatire a unei...clipe petrecuta pe scena. In fine Doamne, cate ar fi de spus...

Situatie:
In urma abandonurilor unor fosti colaboratori am decis impreuna cu Ceata mea sa continuam demersul nostru si sa incercam incet sa recrutam noi colaboratori. Am tiparit afise, le-am pus prin Conservator, in caminele studentesti de...arta, pe la Teologie, pe forumuri gen rgc, xbass in fine peste tot unde se presupune ca ii vom putea gasi pe cei asemeni noua...
"Cautam basist, violonist si clapar. Pentru asta si asta. E-mail, gsm...etc.

Linia intai de hiene...(o recunosc usor dupa 10 ani de recrutare de personal)
"Alo suntem un cvartet (uneori cvintent) care dorim cateva amanunte despre anuntul dvs"...Pa direct.
Ii intalnesc ca si voi peste tot. De la "Teo Live" la emisunea lui Moculescu de pe TVR 2... Se numesc uneori "Arpegione" sau "Chorus" alteori Violeta Dumitru si Band-ul bla ,bla, bla. Alteori sunt fetele ce apar aproape goale tot pe la tv, tinand in mana 2 viori electrice si un contrabas productie 2008, care danseaza pe colinde "dance" facute pe la Ordean prin studio intre doua snapsuri...si pe care Dumnezeu in marea lui Dragoste a reusit sa ma faca sa le uit numele, in fine...
Daca nu stiti despre ce vorbesc apasati, telecomanda pe posturi gen: National, B1, Romantica sau TVR...

"Acompanieaza" de la "Fuego & Irina Loghin" la "Trio Na, Na, Na" fara vreo umbra de...nimic. De ce ghilimele? Pentru ca peste tot auzi aceiasi combinatie de registri storsi din Roland-ul G800-1000 in combinatie cu Korg Oasys. Scule extrem de onorabile de altfel, inventate de muzicieni ce colaboreaza cu cei mai mari artisti de pe pamant. Aici manuite de tinerei inventivi gen "Xenti, Moga, Calin Geambasu sau Bobita de la Voltaj" care sempleaza tot si apoi arunca pe piata, care nu mai are demult nici un discernamant, sub titluaturi ca cele de mai sus, cea mai toxica otrava numita deznadejde.

Pe multi ii cunosc, si-au oferit "sprijinul" in proiectele mele de multe ori..."Preturi atractive, ocazii unice..." Sunt mai toti cu nervii la pamant de aceea si uita de noi. Si suna in secunda in care s-a uscat lipiciul pe afisele noastre, oferind ce nu a vazut Parisul...!

Se ridica si pleca la fel ca mai toti in secunda in care deschizi temele: Dumnezeu, Onoare, Lupta, Neam, Jertfa, Destin...Cultura.

Ok asta sunt pregatit sa inteleg, dar ca sa suni si sa te prezinti astfel:
"Aaaa, alooo, aaaa salut, aaaaa...
aloooo. Aaaa salut am vazut un...ca cautati...aa...pentru colinde. Aaa..nu? Alooo...aaa...
Da. Buna ziua. Ma numesc Vurtejanu, caut asta si asta, va rog, spuneti.
Aaa da...aaa...pai io sunt cu.. bassu si vreau..aaa... da vroiam sa stiu...aaaa...cati bani ies. Ca io' am si orchestra si vreau sa plec si pa' vapor. Ca nu mai am bassu' si cant cu contrabasu'...aaaa.. acu'...aaa...da' nu pot sa il iau ca e mare si nu e al meu..."

Heeeiii...! unde sunteti voi mercenari de altadata'? Cei care adulmecati inca din noiembrie "prada" ce se incapataneaza sa vesteasca Nasterea Mantuitorului prin spitale, azile, prin orfelinate, biserici sau crese si gradinite? Peste tot acolo unde "arta institutionalizata" a abandonat demult precum "tanarul bucurestean" talentat sau nu, care avand pe acasa o clapa sau un bass si atat, te ucideau incet-incet privindu-te in ochii si soptind incet servil si usor decompensat nervos:

"Boss, maine nu pot sa vin. Azi am uitat ca avem repetitii ca...iti spun eu de ce. Piesa nu am avut timp sa o invat ca e mama bolnava si a trebuit sa stau cu ea. Dar nu iti fa griji ca iese. Auzi, ai gasit ceva cantari?"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu va obositi sa comentati daca nu aveti o identitate clara, vizibila si verificabila.