18 mar. 2019

Singur printre poeţi.


- Surioara draga, am...
Am venit sa-mi dai și mie...
Pan’ la primavara...
- N-am.
- ...un graunte... ai o mie.
- N-am.

- Dar toata lumea stie:
E doar lucru cunoscut.
- Am, da’ nu vreau
sa-mprumut!
Astă-vară ce-ai făcut?
- Am cantat...
- Acuma joaca!
- Imi e foame, c-as juca...
- Joaca...
- Nu ma enerva,
Ca-s nervos... imi dai, or...
- Ba.

- Esti zgarcita...
- Ma inchin.
- Da’ o sa te-ntind putin.

Si-agatand vioara-n grinda
Greieru-nsfaca furnica
Si-ncepu „sa o destinda”.

Si-a batut-o zdravan, vere!
Apoi s-au oprit. Tacere.
Amandoi stateau ca muti.

- Ei, acuma ma-mprumuti,
Surioara?
- Cu placere.

Greierele şi furnica - Marin Sorescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu va obositi sa comentati daca nu aveti o identitate clara, vizibila si verificabila.