12 mar. 2016

In loc de curriculum - Radu Gheorghe

Sublim, magic si incantator de talentat, Radu Gheorghe actorul roman este in aceeiasi masura un om deschis, atent, dornic sa construiasca. Personal il consider unul dintre vizionarii din Arta Actorului din Romania.

Facea stand-up comedy pe vremea cand acest gen nu era la moda, era promotor al reprezentaţiilor de tip one man show pe vremea cand nu multa lume cunoştea termenul... L-am admirat din fotoliul de spectator, am avut sansa sa il urmaresc din culisele Nationalului Bucurestean, unde tinea singur un spectacol greu - "Omul Orchestra", apoi in "Ucenicul Vrajitor" impreuna cu Filarmonica din Ploiesti iar de curand in "Interpretul", alături de Mihai Bisericanu, Anca Sigartău şi Georgeta Ciocârlan.

Sunt fascinat de personalitatea lui Radu Gheorghe, de arta sa, fiindca ne uneste si dragostea pentru muzica. Cine nu a ascultat "Broasca testoasa" reluata iar si iar in bis-urile spectacolelor acestui artist ? Dar vioara sa magica, flautul maiastru... fireasca ingemanarea actor-muzician. 

Ce spune despre sine Radu Gheorghe - actor, regizor, muzician, profesor roman, izvor de talent nesfarsit insuficient exploatat, dupa parerea mea...



"Dupa cei 40 de ani de activitate ca actor profesionist, nu cred ca mai conteaza cele peste 1000 de reprezentatii de teatru Bucurestean, 10 filme, zeci de aparitii TV, inca vre-o mie de spectacole in tara si in strainatate.in care am jucat, daca admiratorii mei inca ma mai striga: “d-l tudor, d-l doru, d-l malaeru si chiar d-l albulescu !”

Este evident ca daca in 40 de ani de cariera, nu am reusit sa ma numesc pentru spectatorii mei, Radu Gheorghe, nu voi reusi nici de acum inainte sa conving pe cineva, pe oricine, de ce mare actor am fost, sunt, sau voi fi, doar insirand numele pieselor si filmelor si rolurilor pe care le-am interpretat de-a lungul vietii mele de actor.
Asa ca, va rog, dati-mi voie ca acum, cu putin timp inaintea varstei de pensionare sa prezint o pagina goala in locul unui curriculum vitae incarcat !

Va rog cititi-o cu atentie pana la capat si imaginati-va ce s-ar fi intamplat daca m-as fi nascut in America !? Dar cum acest lucru nu s-a intamplat, sa fim realisti si sa ne multumim cu ce avem, adica, NIMIC ! 
Clipa a trecut, spectacolul s-a terminat, spectatorii s-au distrat si au plecat acasa fericiti! Maine vor viziona o alta piesa cu alti actori.

In definitiv, ei actorii, doar interpreteaza niste roluri ! Sunt simpli “prestatori de servicii” artistice ! Dupa servici, ei ies frumos din costume si din pielea personajelor pe care le-au jucat si se duc frumusel sa bea o votca pentru a spala pacatele personajelor pe care le-au interpretat. Pe urma pleaca relativ linistiti catre casa pentru a se odihni.
Pe care actor sa-l tii minte mai intai ? Sunt cateva sute inca, din actorii vechi, apoi cateva generatii de …aur, pe urma generatia de actori care a promis foarte mult, generatia care…”are”… si mai nou generatii sau promotii de sute de actori in fiecare an, care-si asteapta si isi reclama dreptul la…nume !

Cu atatea actori tineri si atatea (de fapt toate) teatrele cu posturile blocate, cred ca rolul meu nu poate fi decat acela de a ma da la oparte sa le fac loc lor, in caz ca-i va mai primi cineva..
Asa ca, e mult mai corect sa las pagina goala in locul dedicat curiculum-ului.
Va multumesc !
Al d-voastra umil servitor. Actorul “ala”…cum il cheama draga !!!???" 
Radu Gheorghe
www.radugheorghe.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu va obositi sa comentati daca nu aveti o identitate clara, vizibila si verificabila.