11 mai 2015

ROMATSA

La invitatia domnului Florin Tudosa director operatiuni ruta in cadrul ROMATSA (Administratia Romana a serviciilor de trafic aerian) am avut sansa, in aceasta primavara, de a intra in culisele Aeroportulului International Henri Coandă Bucuresti.

Am cunoscut oameni extrem de bine pregatiti, charismatici, pasionati de ceea ce fac, am intrat in zonele de supraveghere, mentenanta, pregatire, am reusit sa surprind cate ceva din munca controlorilor de trafic, a personalului de zbor, a mecanicilor, pe scurt am trecut dincolo de ceea ce se vede in mod normal pe un aeroport.

Construit ca baza militara de nemti, in cel de al doilea razboi mondial intr-o zona mlastinoasa a capitalei, aeroportul Otopeni incepe odata cu anul 1944 sa se dezvolte beneficiind de pista de 1200 m si cladirele anexe. Cate ceva din istoria aeroportului gasiti aici

Dincolo de statistici povesti colosale si evenimente, aeroportul 4 E - LROP/OTP, caci acesta ii este indicativul ce apare in comunicatii, radar si harta, este o lumea creata si operata de oameni indragostiti in totalitate de zbor.  Lor le multumesc pentru ca au reusit, cu amabilitate si rabdare, sa le devin pentru o zi tovaras, in aceasta aventura unica !



 Terminalul nou, bretelele degajare si cele doua piste 08R/26L si 08L/26R Otopeni


 B737-ul irlandez musca din asfalt pe 08R/26L Otopeni
In fundal Centrul de Operaţii Aeriene 90 RAF si un Lockheed C-130B Hercules


 Punctul negru de umarul meu drept, un Airbus-Wizz Air approach de 08R/26L Otopeni
 

 Aterizare pe 08R/26L Otopeni


Tarom YR-ATH "Somes" in hangarul OTP / LROP


Pupitrele CTA din simulatorul 3D TVR Romatsa
TVR Romatsa
TVR Romatsa
TVR Romatsa
al Turnului de Control construit de dl. Cosmin Bodea 


Impreuna cu inimosul domn Gheorghe Marin, supervizor de trafic al Turnului, ce a nascut o poveste superba


Conditii nefavorabile in simulatorul Romatsa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu va obositi sa comentati daca nu aveti o identitate clara, vizibila si verificabila.