vineri, 7 iunie 2013

Like


Mult vanatul "Like" de pe celebra platforma de socializare nu are grade de comparatie. Nu poti spune mai "Like", foarte "Like" sau cel mai "Like"

"Like" este impersonal. El nu emite emotii, nuante, nici macar ironie sau subtilitati de comunicare.

"Like" isi arata imediat limitele in cazul in care folosesti platforma chiar in zona pentru care "chipurile" a fost produsa. Ce comunicare e aia in care un user oarecare posteaza un anunt de genul: " Astazi a disparut dintre noi..." si tu ce faci dai "LIke" ? Adica: Ma bucur ca a disparut ? Sau: Ma bucur ca ai postat acest gand ?

"Like" este un fel de "vazut" de felul celui pe care il postau profesorii pe temele facute acasa. Adica am vazut ca ai postat si ...cam atat !

Cu cat mai multe "Like" cu atat mai multi fani pe pagina, nu ? Glorie efemera si praf in ochi pentru cine nu stie de fapt ce se intampla in momentul in care depasesti o anumita suma de fani.

Goana dupa "Like" te va transforma in contribuabil in celebra platforma care parsiv te ademeneste cu celebrul slogan: "Este gratuit si asa va fi intotdeauna" pentru ca atunci cand sari pragul de zeci de mii de fani ai nimerit naiv in colimatorul "creierului". Hai sa ii spunem "creier" desi e doar o simpla negustorie antica... De ce ? Banal de simplu...!

Gigantul social de networking forteaza brandurile (paginile) si utilizatorii sa plateasca pentru postari pentru a le face vizibile tuturor "fanilor si "prietenilor" ! Exista un algoritm - EdgeRank - care determina ce mesaje apar in campul tau iar el a fost modificat fara "tam-tam" cand bijnitareala a atins cote bune de popularitate astfel incat doar 15-20 % din "fanii" sau "prietenii" unei pagini vor vedea ce publici pe Facebook...

Acestia sunt alesi aleator, iar restul de 85 - 90 % iti pot  urmari activitatea numai accesand regulat profilul sau pagina ta. Daca nu platesti esti dat disparut... Te-ai intrebat vreodata de ce la orice banala postare personala iti apare imediat recomandarea "promte" ? Sigur ca nu... Te-ai grabit doar sa pui cat mai multe fotografii cu copilul tau, vacanta de la tara si bineinteles sa ai in lista de "prieteni" macar un V.I.P....cat de mic...

"Like" este o alta arma fatala menita sa lucreze in timp, tacuta si rabdatoare ca orice arma din rastelul ce a fost pregatit atent dar malefic, bietilor naivi dornici de o... cura de comunicare.

LIKE ?