4 iun. 2013

In ce tara va dati copiii ?

Sunt intr-o continua mirare. Dar nu de aia buna... de aia de te lasa in... "3 litere", vorba lui taica-miu, de nu te mai scoli decat cu macaraua... Bai fratilor de aveti copii la scoala...mai romani cu capul pe umeri...ce doamne iarta-ma facem ?

Ce se intampla in scoala romaneasca ??? In special in ciclul primar este o imbecilizare in masa ! Totul este bazat pe "alternativ", pe "sistem european", pe "apropiere", pe "familiarizare"... si sarmanul copil se uita la tine cand il intrebi de subiect si predicat ca mine la Iliescu cand aducea minerii sa ne sadeasca flori pe piept...

Nu sunt un parinte aerian insusi prin faptul ca am nevasta profesor si doua cumnate invatatoare, basca soacra-mea si cu mine care am predat la tinerete in diverse medii de invatamant... Merg la toate sedintele, fac teme in fiecare zi....bai dar ce gasesc in caiete ma ia durerea de cap...

Copiii sunt invatati sa scrie pe carti !!! In loc de cuvinte sunt folosite desene !!! Invatatoarele, caci am cerut si am asistat la ore de curs in ciclul primar, vorbesc copiilor care sunt vii, dornici, curati, ca unor alienati psihic !!! Tonul folosit are impostatii de meditatie zen, vorbit incet, rar cu pauzeee lungi, complet nejustificate, cu privire lungaaaa bovina, fara intonatie, fara accente...totul tern...fad...sterp...

Am plimbat copilul in 2 scoli...! Nimic... ! Am fost in clase, am intrat in contact cu alti profesori/invatatori...: "Da, mare dreptate aveti...dar banii sunt putini si punem accent doar pe munca acasa. Aici suntem supraaglomerati..."

Si sigur ca au dreptate. Eu in mediul universitar, ca preparator puteam lucra cu maxim 10 studenti. Facultatea imi baga pe gat inca 5... "Ca sa intelegeti si voi ceva din salariu". Ei bine, un invatator are 28-30 de copii intr-o clasa !!!

Dezastru si haos... Am nimerit in clasa I la Scoala Generala nr. 3 din sectorul 1 la o clasa plina numai de copii de tigani si de "copii cu probleme" Adica usor retard, accidentati grav...samd. Nu am nimic cu nici o categorie si o dovedesc oricui caci am lucrat ani de zile in spital sau in colective unde erau tigani. Sunt nascut si crescut in mahalaua Grivitei, am fost si taximetrist la Gara de Nord ca sa ma pot intretine in Facultatea de Teatru...INSA sa pui NUMAI copii din categoria "defavorizati" la un loc se numeste RASISM !!!

Oriunde pe pamant legea spune ca acesti copii trebuie sa fie distribuiti in clase cu copii fara probleme pentru a se putea incerca integrarea mai usor !

Ca ei nu se pot integra niciodata este alta mancare de peste ! Nu va puteti inchipui cum a mers clasa I la scoala administrata de unul dintre cei mai incompetenti directori de scoala pe care i-am intalnit...!!! Nici un cadru didactic nu dorea sa preia acea clasa !!! Director...unul pe nume "Ghita" ...personaj de tragica amintire pentru mine, incapabil sa ureze macar un bun venit coerent scolarilor in prima zi de scoala... Condus tot timpul de secretare... milog, strivit, adus de umeri de prea multele poveri purtate ani de zile... obliga cate un suplinitor, ba cu cate o amenintare, ba cu cate o fluturare de contract, sa vina 2-3 saptamani sa conduca orele...

Sa mai spun ca tot din Scoala Generala Nr. 3 (pe care si eu si tatal meu am absolvit-o si careia ii purtam o amintire calda pentru dascalii adevarati pe care am avut norocul sa-i avem) din PRIMA TABARA organizata de....iart-o Doamne si opreste-o sa mai schilodeasca copii nevinovatiam fost nevoiti sa ne luam copilul accidentat - vezi articol aici, dintr-un jeg de locatie - vezi articol aici !

Stiu...! Nu ii pasa nimanui.

Stiu...! Ma bat cu morile de vant ! Sistemul nu se va schimba decat dupa  inca o eruptie majora ! Au tinut sa ma informeze toti... de la paznicii care au montat camere de luat vederi in fiecare clasa fara acordul parintilor, invatatoarele care au un salariu de 250-300 Euro/luna la un program zilnic de 6-7 ore, la directorii care dau neputinciosi din umeri si care isi redirectioneaza elevii in propriile "after-school" unde parintii sparg bani grei, ba chiar cativa inspectori imbracati in costume "Versace" din Ministerul Educatiei unde am fost cu jalba in protap si care extrem de iritati au notat "sesizarile" transmitandu-mi subtil ca daca vreau scoala adevarata sa procedez ca toti oamenii "seriosi": "Afara sa il duceti, asa am facut si eu ca aici nu mai este nimic de facut !"

Stiu...! Va doare in cot, ba chiar nici acolo. Nu este nici un bai pentru ca stiu si am fost antrenat sa supravietuiesc. Dincolo de toate exista Divinitatea care le oranduieste subtil pe toate dar am si o biblioteca, carti, manuale si un imens dar: Dragostea !

Insa cand izbiti cu adevarat de realitate veti incepe sa intelegeti ce usor, zilnic, inchidem ochii la fiecare faradelege...

Ce nu stiu... Voi, in ce tara va dati copilul ?

PS: Asigur pe cei vizati sau pe cei care se regasesc in acest articol, ca sustin cu probe cele afirmate mai sus .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu va obositi sa comentati daca nu aveti o identitate clara, vizibila si verificabila.