27 apr. 2012

Oraşul cu un singur locuitor.


"La ora la care scriam eu poezie exista o fascinatie pentru Generatia Beat, desi poemele nu erau intodeauna nici foarte multe, nici foarte bine traduse. Nu stiu daca Generatia ’80 a fost inspirata direct de Generatia Beat. Eu am scris fara sa am habar de chestia asta. Il citisem pe Walt Whitman care-mi placea mai mult. Citisem poezie moderna, eram mai impresionat de Henri Michaux decat de alte nume. Citisem mai mult poezie romaneasca decat straina, desi, bineinteles, aparusera traduceri reusite din Kavafis, alti poeti moderni gen Ezra Pound. M-a format poezia romaneasca in primul rand, generatiile precedente. Generatia ’60 era foarte buna. Eu m-am hranit din Nichita Stanescu, Marin Sorescu, Gellu Naum, Mihai Ursachi, Bacovia sau Tonegaru. La vremea aceea era o imensa oferta de poezie in Romania… Citeam totul, de fapt..."

Matei Vişniec

Un fragment dintr-un interviu interesant realizat cu Matei Vişiec pe care îl puteţi găsi aici 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu va obositi sa comentati daca nu aveti o identitate clara, vizibila si verificabila.