18 ian. 2013

Camil Petrescu si emotia actorului


Un alt material exceptional de data aceasta din lumea teatrului scris in 1983 in "Comentarii si delimitari in teatru" de Camil Petrescu. Cei interesati pot gasi aici o parte din aceasta lucrare rara, din pacate complet necunoscuta multora din bransa...


"emia actorului. Daca ar fi vorba de imitatia trairii actorul ar trebui sa imite si manifestarile involuntare ale trairii: palpitatiile, paloarea, lacrimile, crisparea intregului corp, modificarile vocale, ale mimicii etc. In realitate, cand chiar prin artificii poate imita una din aceste manifestari este intr-un mod destul de insuficient si nu poate inşela decat o lume care nu-i prea obisnuita cu teatrul, nu o societate suprasaturata de spectacole cum e cea moderna, fata de aceea din veacurile trecute care aducea o emotionanta naivitate in admiratia ei fara  discernamant pentru actori.

Trairea intensa reprezinta un adevarat tumult interior, o lupta de ganduri opuse, de sentimente contradictorii din care numai o mica parte apare in expresia orala. Din tot acest zbucium facem o selecţie si aceasta intentie selectiva se adauga ea insasi tumultului si va trebui sa apara clar in expresia interpretului"

2 comentarii:

  1. Maiestrica, frumos ce zici talica c-ar fi scris Camil Petrescu in 1983, numai ca e o mica problema de fond: OMUL (nu scriitorul, artistul etc) Camil Petrescu s-a nascut in 1894 si a murit in 1957. Deci, acem o problema de cifre. Daca te stiam contabil, n-a fi zis nimic, ziceam c-asa tre' sa iasa socoteala pentru Fisc...

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa fim precisi mestere Iorga, corect!

    “Comentarii şi delimitări în teatru”, Ediţie, studiu introductiv, note de Florica Ichim Editura EMINESCU, Bucureşti, 1983, pag.362-367 — 368-370.

    In josul paginii pe link-ul din articol scria.

    Mii de multumiri!

    RăspundețiȘtergere

Nu va obositi sa comentati daca nu aveti o identitate clara, vizibila si verificabila.