30 iul. 2010

Filmul EUROXPRO.

Am terminat de montat filmul evenimentului EUROXPRO - 2009 realizat de AIESEC Bucureşti în colaborare cu compania VURTEJANU STAGE UNIT. Iată mai jos un trailer şi genericul acestui film:

Operatori: Iulian Dumitru şi Ion Dobre
Editor imagine şi grafica: Sebastian Plămădeală
Asistent producţie: Cătălin Stelian
Regia: Victor Vurtejanu

o producţie V.S.U. SRL © 2010



27 iul. 2010

Piloţii orbi.


"Dar piloţii orbi stau surâzători la cârmă, ca şi când nimic nu s-ar întâmpla. Şi acesti oameni, conducători ai unui popor glorios, sunt oameni cumsecade, sunt uneori oameni de bună-credinţă, şi cu bunăvoinţă; numai că, aşa orbi cum sunt, lipsiţi de singurul instinct care contează în ceasul de faţă – instinctul statal – nu vîd şuvoaiele slave scurgându-se din sat în sat, cucerind pas cu pas tot mai mult pământ românesc; nu aud vaietele claselor care se sting, burghezia şi meseriile care dispar lăsând locul altor neamuri…

Nu simt că s-au schimbat unele lucruri în această ţară, care pe alocuri nici nu mai pare româneascã. Uneori, când sunt bine dispuşi, îţi spun că n- are importanţă numărul evreilor, căci sunt oameni muncitori şi inteligenţi şi, dacă fac avere, averile lor rămân tot în ţară. Dacă aşa stau lucrurile nu văd de ce n-am coloniza ţara cu englezi, căci şi ei sunt muncitori şi inteligenţi.

Dar un neam în care o clasă conducătoare gândeşte astfel, şi-ti vorbeşte despre calităţile unor oameni străini – nu mai are mult de trăit. El, ca neam, nu mai are însă dreptul să se măsoare cu istoria…

Că piloţii orbi s-au făcut sau nu unelte în mâna străinilor – puţin interesează deocamdată. Singurul lucru care interesează este faptul că nici un om politic român, de la 1918 încoace, n-a ştiut şi nu ştie ce înseamnă un stat. Şi asta e destul ca să începi să plângi.”

text: "Piloţii orbi" – Mircea Eliade [Vremea, Nr. 505, 19 Septembrie 1937, p. 3]

25 iul. 2010

Temerile.


Teama noastră cea mai profundă nu este aceea de a fi neadaptaţi. Tema noastră cea mai mare este că noi suntem capabili peste masură. Ceea ce ne sperie este lumina noastră, nu întunericul nostru. Ne întrebăm:

"Cine sunt eu pentru a fi genial, magnific, plin de talent, fabulos ?" În realitate, cine eşti tu pentru a nu putea fi asta ? Tu eşti un fiu al Universului. Jocul tău de-a micşoratul nu serveşte lumii. Nu este nimic de lămurit în a te subestima astfel încât ceilalţi să se simtă nesiguri lângă noi.

Noi suntem făcuţi pentru a străluci aşa cum fac copii. Noi suntem făcuţi pentru a permite manifestarea gloriei universului care este în noi. Nu doar în câţiva dintre noi, ci în fiecare dintre noi. Şi când permitem luminii noastre să strălucească, noi, inconştient, permitem altor persoane să facă acelaşi lucru. Când ne eliberam de temerile noastre, prezenţa noastră îi eliberează automat şi pe ceilalţi.

Fotografie realizată de Călin Dumitrescu

24 iul. 2010

DEM pe TVR.

In acest hău de barfe si maculatura s-a ivit o veste buna! Astfel:

Sambata 24 iulie 2010, ora 13.00 in cadrul emisiunii "Profesionistii" moderata de doamna Eugenia Vodă - producător Liana Săndulescu, TVR a programat pe Canalul 1, ultimul interviu cu maestrul Dem Rădulescu.

 
Pe platforma Facebook va invit sa vizitati 

23 iul. 2010

Cineva...cumva...undeva...


A venit vara şi tot trist eşti ? Spuneai că e prea frig apoi prea multă umezeală, prea...prea...prea...Uite marea, uite muntele, delta, pădurea sau...Clujul. De ce nu Sibiul...sau Sulina ?

Nu vrei să ştii de nimic. Stai şi îţi plângi de milă întrebându-te dacă chiar va ieşi D.D. preşedinte sau "de ce nu te mai sună amicul X să mai ieşiţi "la o bere". Trenul e scump, de maşină nu ai bani, chiria e mare, nu e de muncă, iarna nu-i ca vara, toamna e depresivă şi România nu s-a calificat la campionatul de fotbal...

Nu ? Eheee...! Să te fi născut tu în Germania...sau măcar în Anglia ! Altă socoteală !!! Ce discuri mai scoteai, ce pânze umpleau galeriile şi ce filme sau scenarii ridicau numele tău...! Dar aşa ?

Pfff...! Iete-te ajuns şi la Bucureşti ! Un alt sat mai mare decât al tău şi...? La fel ! Tot nu vine nimeni să îţi rezolve problemele ! Ce ciudat...! Peste tot numai nişte nemernici ! Ce tristeţe ! Să iau cumva atitudine ! Păi nu ?! Cum...? Cââât să o mai ţin aşa ??? Păi...?

Gata: Auzi băăă politicianule, auzi băăă patriarhule, băăăi popilor, bă maneliştilor, băăă...ăăă...ăă..! Ce chestie...! Nu se întâmplă nimic ! Tot trist eşti ! E prea cald, nu ? Mai plouă însă tot nu e bine... E vara, da...dar...vine iarna ! N-ai ce sa-i faci...

Cum faci să fugi ? Să te ajute cineva...! Cumva...Undeva...

22 iul. 2010

Banul muncit.

Trăia odată un om tare harnic, pe nume Petcu. Avea Petcu şi un fecior, care se numea Iliuţă. Cât era ziua de mare, Iliuţă nu ştia altceva să facă decât să doarmă. Într-o zi, Petcu l-a chemat pe Iliuţă şi i-a zis:

- De mâine să mergi la lucru şi să nu te întorci până nu ai să câştigi un galben.


A plecat Iliuţă. S-a făcut că munceşte un timp. Apoi i-a cerut mamei sale un galben.
- Iată, tată, banul muncit !

Părintele a luat banul şi l-a aruncat în foc spunând:
- Acesta nu e ban câştigat de tine!

A plecat Iliuţă. Era trist că îşi necăjise părinţii. S-a apucat de muncă. Pe la sfârşitul lunii se întoarce acasă.
- Te uită, tată ! zice Iliuţă, şi îi întinde un galben cu zimţii noi.

Tata îl cântăreşte în palmă şi îl azvârle în foc.
- Nu, tată, începu să strige Iliuţă, nu-l arunca! E galben muncit!


Se repede cu mâinile în flăcări, se frige, dar scoate galbenul.
Se luminează faţa tatălui.
- Vezi, Iliuţă ? Aşa e banul muncit. Il preţuieşti cu adevărat.


textul : "Banul muncit" de Alexandru Mitru

20 iul. 2010

Vina.


Suntem vinovaţi, nu ? Pentru că te-am făcut să râzi. Pentru că ţi-am adus aminte de tine. De viaţă. Pentru că te-am făcut să uiţi sau...dimpotrivă să lupţi ! Nu ? Trebuie să plătim pentru emoţia pe care ţi-am dăruit-o ! Este ? Cel mai adesea laolaltă cu profesorul ce te-a învăţat să te semnezi pe contracte. Sau nu s-a lăsat până când nu ai învăţat cât fac totuşi 7 X 8...ca apoi să poţi număra banii, compromisurile... Laolată cu medicul ce ţi-a adus pe lume copilul sau te-a lecuit când te-ai dat cu capul de pereţi. Nu ? Laolată cu artistul ce ţi-a cântat când iubeai sau solidar cu fotograful ce ţi-a dăruit eternitatea...

Îţi eram datori, nu ? Credeai că înşelăm. Este ? Pentru că obişnuit să furi nu crede-ai că poate fi altfel. Că poate exista o altă lume decât "a ta". Sau mai multe lumi... Spune-mi odată ce gust are frica ta ! Frica asta care ţi-a mâncat sufletul şi toate nopţile. Spune-mi odată cum este să te urăşti atât de mult. Ce gust, au toate acestea ? Căci ştiu că tot cu o lingură mănânci şi tu, tot într-un singur pat dormi şi tu, şi tot gol precum ai venit, vei pleca...

Căci vei pleca şi tu cândva. Aşa precum noi, acum, ne-am luat copii, femeile şi strămoşii şi am pornit la drum. La un alt drum. Daaa...! Nu vom mai avea garderobă şi daaa...fardul se va întinde de la căldură. Da, da, da ! Aşa este ! Dar atât. Doar...atât !

Bucură-te şi zâmbeşte ! Ai reuşit ! Încă odată ţi-a "ieşit" !
Heei ! Nu mă auzi ? Totuşi, de ce eşti trist ?

atât de trist...

19 iul. 2010

Ruperea.


Ceea ce pentru alţii păreau scenarii neverosimile sau exagerări, pentru alţii se numeşte realitate şi gust de fiere. Tăvălgul a început să măture. Alunecând la vale pe tobogan, artiştii au plâns, au afirmat chiar că vin să joace pe gratis până trece criza...totul a fost şi va fi în zadar. Spectatorul român a decis odată cu guvernaţii săi: Pentru cultură în România nu mai este loc !

Opera din Constanţa şi-a luat adio de la spectatori ! Decizia a fost luată de Consiliul Judeţean care a comasat instituţiile culturale de la malul mării.
"Stăm la salarii, la concedii fără plată, să luăm salarii mai mici cu 40-50%, acceptasem până la urmă ideea asta, numai să nu se desfiinţeze, pentru că niciodată nu se va mai reînfiinţa", a declarat Daniela Vlădescu, fost director al Operei din Constanţa.

353 de angajaţi au fost concediaţi, dintre care 292 de artişti. Inutil de spus în câţi ani se formează un colectiv, ce înseamnă munca de reunire şi construcţie a unui nucleu artistic, logistică, echipamente tehnice, decor, scenotehnică şi celelelate elemente ce compun arta spectacolului.


Şi nu se vor opri aici, urmează curînd asediul teatrelor şi filarmonicilor de stat.

17 iul. 2010

Fix la ora cinci.

Asediul asupra culturii are o motivaţie extrem de puternică: Privarea de libertate ! Un om liber, vertical, este capabil să ia decizii, să se apere şi să lupte. Un sclav este supus, incapabil să se conducă.

Teatrele sunt sub asediu, editurile par câmpuri părăsite, casele de producţii sunt azile de nebuni şi pepinieră de homosexuali. Directorii ridică neputincioşi din umăr, atenţi doar să îşi chivernisească proprile obligaţii, managerii culturali nu au apărut iar de independenţă şi demnitate, intelectualul român obişnuit să urle doar în turmă, nici nu vrea să audă.

Aşa stăm de peste 50 de ani. Amorţiţi şi aşteptând un "ceva" ce nu mai vine.
Generaţile care acum ar trebui să conducă, oamenii pregătiţi cu adevărat, de la care tinerii ar avea ceva de învăţat, au fost măcinaţi de boli grele. Boli născute de cele mai multe ori din frustrări şi din ură, ce îşi au originea în imposibilitatea de a comunica, de a reuşi să se afirme, de a fi recunoscuţi.

Cei care nu au murit, au fugit. Au preferat o fugă ce le asigură un minim de refugiu. Acolo, în scorburile sufletului îşi plâng anii irosiţi, copii părăsiţi ce au rămas pribegi sau dorul, amarul dor de ţară. De o ţară ce este izbită de toţi pereţii unui concasor ce îi striveşte încet dar sigur, orice şansă de renaştere.

Indiferenţa, lipsa de jertfire şi această imensă miştocăreală în care ne bălăcim ne este calea pe care ne-am aşezat în fund. Şi aşa...stăm. Incapabili, paralizaţi, aşteptând o minune...

Târziu vom pricepe câte ceva. Aşa, precum cei care îşi sorb liniştiţi ceaiul fix la ora cinci, povestind uneori străinilor, de strada prăfuită unde bătrâna mamă îşi pleacă privirea în faţa vitrinelor şi în care copilăria lui îl aşteaptă pe banca din parcul de unde nu mai vroia să plece.

Cultura a rămas pentru cei mai mulţi un pretext de a strâmba din nas la seminarile şi conferinţele din holurile de hotel luxos. Ne pute transpiraţia sub cămaşa ruptă dar continuăm să aruncăm cu parfum pe noi, strivindu-ne copii de pereţii concasorului atent construit de străbuni.

16 iul. 2010

Rămas bun Lucia Mureşan.


Ne-a părăsit distinsa actriţă Lucia Mureşan. Una dintre "vocile" emisiunii "Teleenciclopedia", protagonistă în peste 100 de spectacole de teatru, 15 producţii cinematografice şi numeroase producţii de radio şi televiziune.

După absolvirea Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografică (clasa profesoarei Irina Răchiţeanu) a fost repartizată la Piatra Neamţ împreună cu toată promoţia şi au înfiinţat acolo Secţia de Teatru. Apoi, dă examen la Teatrul Nottara din Bucureşti, unde noul director Horia Lovinescu reuşeşte să facă o trupă tânără, formată din Gilda Marinescu, Anda Caropol, Emil Hossu, Alexandru Repan şi alte nume celebre ale teatrului şi filmului românesc.

Decan şi profesor la Facultatea de Teatru din cadrul Universităţii "Spiru Haret" din Bucureşti din 2002, a fost căsătorită cu fotograful Ion Miclea. Dumnezeu să o ierte şi să o odihnească.

IN MEMORIAM

LUCIA MUREŞAN

1938 - 2010

14 iul. 2010

Marea mea.


Marea mea arată într-un fel anume,
De nespus în vorbe, ci de-ascuns în sine.
Dar cu toatea astea, marea vrea în lume
Vrea povestea toată, ruptă acum din mine.

Marea mea e munte crâncen în câmpie
Este rană crudă, este însaşi spaimă,
E lumină, aer, e iubirea vie
Univers de aur, prefăcut în taină.

Curata mea Mare te zdrobeşti de maluri,
Pe aripi de păsări pan’ la cer te sui,
Şi-n fără de mila ta frămîntare
M-ai cladit pe mine, cea a nimănui…



Versuri de Liana Şega
Muzica: Adrian Berinde - Captiv în inutil
Fotografie realizată de Franz Zaicescu

13 iul. 2010

Credinţa.

"Cuvântul dat te urmăreşte, te întoarce şi din morţi. Cuvântul dat răzbeşte şi prin moarte, te întoarce şi din groapă, într-un cod suprem al onoarei...


În vreme de criză oamenii se întorc în sălile de spectacol, la arta. Arta alină. Oamenii se întorc la lecturi. Banii se pot face oricum, chiar şi în vremuri de criză. E important ce alegem: dacă rămânem la formă sau dacă esenţa este cea care ne mână în luptă. E alegerea noastră dacă rămânem numai la smokinguri, la televiziuni, la suprafaţă sau alegem să mergem mai departe. Arta rămâne o formă de alinare a spiritului.

Cum suportă familia absenţa mea? Nu le e bine. Că poţi să le împaci pe amîndouă e o iluzie care dă bine prin ziare. Nu se împacă una cu alta. E o suferinţă teribilă. Te împarţi, te ciunteşti, amputezi dintr-o parte ca să câştigi în alta...Copiii mei suferă când sunt plecată. E greu. Dar e o alegere şi asta...


Unul dintre păcatele capitale, una dintre cele zece porunci este să iei numele Domnului în deşert. Ideea de „bessa”, a cuvântului dat, leagă un om atât de puternic de promisiunea facută, încât e în stare să se întoarcă din morti, adică e în stare să comită imposibilul, pentru a o duce la indeplinire."

Maia Morgenstern

fragment dintr-un interviu preluat de aici

11 iul. 2010

Bucuria.

Un mod de a sărbatori acel miracol numit Viaţă. Un mod exemplar de a construi un Destin. Dina Cocea spune de câte ori este întrebată despre secretul tinereţii şi frumuseţii ei că nu are regrete, că nu are amintiri urâte.

"Am darul de a îndepărta răul şi urâtul din jurul meu. Nu-mi regret greşelile. Seninătatea e un dar moştenit de la tatăl meu. Trăiesc intens bucurându-mă de ziua de azi. Clipa contează. Nu privesc îndărăt. Când nu am mai putut juca zilnic, m-am apucat de scris. Mi-am descoperit o altă pasiune. Mi-am redescoperit, întruna, plăcerea şi bucuria de a trai..."


Eu, am înfiinţat, în 1941, compania "Teatrul Nostru" care a avut anii ei de glorie, la care am elaborat un repertoriu de cea mai înaltă calitate, la care au colaborat cei mai mari actori ai scenei romaneşti de atunci. În acea epocă, România era grânarul Europei, iar leul era convertibil raportul salariu-preţuri fiind în favoarea omului mărunt. Adică, şi în favoarea omului mărunt... Şi asta a ţinut cam până cand au venit comuniştii peste noi. Atunci, compania mea a dat faliment. Aşa cum, foarte curând, aveam să dăm cu toţii faliment, într-un fel sau într-altul. Dar asta e o alta poveste.

Un fragment din excelentul articolul realizat cu ceva vreme în urmă de doamna Silvia Kerim pentru publicaţia "Formula As" pe care îl puteţi găsi aici

10 iul. 2010

Disciplina.


“În meseria noastră învăţăm vesnic. Actorul, chiar dacă are la activul său o carieră îndelungată, trebuie să se simtă mereu ca la primul rol, să aibă starea de spirit a unui ucenic. Actoria este o meserie de disciplină. Ca militaria. Fără talent nu ajungi la meseria de actor, fără disciplină, nu poţi s-o practici. (…) Generaţia mea de actori a făcut paşi importanţi spre simplitate, în contrast cu jocul încărcat al actorilor din generaţiile anterioare. Noi am tins spre un fel de a vorbi pe scenă mai simplu, mai apropiat de viaţă, mai firesc, în spirit stanislavskian. Nu cu artificii poţi fi modern, nu ocolind adevărul ! Firescul, simplitatea aparţin tuturor formelor de teatru, pentru că ele sunt expresia vieţii.”

Olga Tudorache

9 iul. 2010

Fabricile de şomeri.

Ia să mai tragem o linie de adunare şi să purcedem la o mică concluzie. Deunăzi într-un interviu realizat de unul dintre cele şapte (7) canale ale TVR cu unul dintre foştii rectori ai UNATC, domnul Florin Zamfirescu, actor al Teatrului Odeon şi profesor de actorie în UNATC, ce aflăm ?

Că numai din instituţile de învăţământ superior ale statului - Facultăţile de Actorie - ies anual 400 de actori cu diplomă. Dintr-o pură curiozitate şi mânat de dorinţa de a înţelege de unde vine răul sădit atât de adânc în conştiinţa celor tineri în special, de ce ABC-ul absolut obligatoriu al profesiei este ignorat cu desăvârşire şi de ce tagma actoricească este invadată până în fibra ei cea mai adâncă de nonvaloare şi de un elementar bun simţ, am cercetat.

Ce am aflat ? Iată:
Celor 400 de absolvenţi ai şcoliilor finanţate de stat li se alătură încă vreo 200 de amărâţi de prin facultăţile private. Oameni ce au plătit cu bani grei aşa zise "studii de specialitate". Avem în total deci 600 de "actori" născuţi în fiecare an. Cu patalama şi ifos, căci altceva din păcate...Şi asta numai într-un singur an !

Că examenele se iau pe bani grei (aprox. 150 E/examen), că e de ajuns să o "atingi" pe secretară cu biata sută muncită de vreun părinte dornic să îl suţină pe dl. Goe ajuns "student la actorie la Bucureşti",
ca să îi modifice nota la examenul picat, nu mai sunt noutăţi decât pentru bietul profesor. Acesta naiv şi sincer nu îşi crede ochilor când este dat afară de clasa care nu mai suportă "tratamentul" educaţional.

Au păţit-o mulţi. Şi au tăcut. Şi vor continua să tacă. Răul nu este îndeajuns de mare încât să devină leac. Afacerea continuă. Ce mai contează că nici un teatru din ţară nu a mai angajat nimic de aproape 15 ani. Următorii 600 de "actori" stau gata să dea năvală într-un sistem tot mai şi tot mai însetat. Fabricile de şomeri continuă să vândă pe mai departe iluzii de carton...

pentru conformitate şi acest interviu

7 iul. 2010

Ajutor pentru Mircea.


Actorul Teatrului Naţional Bucureşti, Mircea Anca, a fost diagnosticat cu leucemie şi are nevoie urgent de sânge. Actorul se află în spital şi are urgentă nevoie de anumite componente ale sângelui. Orice grupă de sânge este acceptată, pentru că nu exista suficiente rezerve de sânge.

Donările se fac la Spitalul de Hematologie (Piaţa Victoriei) între orele 7.30 - 13.00. Cineva va fi în fiecare zi acolo să vă ia din faţa muzeului Grigore Antipa dacă nu ştiţi să ajungeţi la spital.

Veti primi un certificat de donator, analize gratuite şi bonuri de masă în valoare de 60 de lei.

Nu puteţi dona dacă aveţi sub 50 de kg, dacă aveţi boli genetice sau astm, dacă aţi avut hepatită, sau dacă aveţi tensiunea foarte mică.

6 iul. 2010

Viaţă.


În fiecare dimineaţă viaţa reîncepe. Mereu în mişcare, renaşte, creşte, se transformă şi se dezvoltă.

În fiecare dimineaţă viaţa reînfloreşte. Îşi întinde braţele către cer. Se multiplică în fiecare dimineaţă.

Viaţa se manifestă. Îşi caută perechea. Se regăseşte, se oferă. Apare sub multiple forme. În mii de iviri diferite şi sublime. Ea se reinventează mereu şi mereu.

Miracolul etern al reînceperii unei noi zile...

4 iul. 2010

Cuvintele.

„Nu există progres, ci descoperire încântată a unor procedee vechi cât lumea… Esenţialul e ca această descoperire să fie cu adevărat descoperire, şi încântată, iar nu o moştenire searbădă şi izvorâtă din resemnare”.
André Lothe

Cuvintele, în vorbirea de toate zilele, se rutinează, se banalizează, se automatizează. Ce face poetul? Singularizează cuvântul pentru a-i da forţa de a produce o senzaţie; reînnoieşte percepţia, blazată, şi reîmprospătează facultatea cuvântului de a o trezi din amorţeală.

Credinţa ne redescoperă lumea, oamenii, viaţa şi ne scoate din acreală, din plictis, din mohoreală. Înnoieşte şi înviorează întocmai ca arta poetului sau a pictorului. Capacitatea noastră de a percepe frumosul şi binele devine brusc puternică. Acum, dragostea dărâmă zaplazurile indiferenţei şi bănuielii, sfărâmă zidurile şi plafoanele închistării în egoismul veşnic rănit şi supărat. Percepţiile — şi cele morale şi cele sensibile — cresc vertiginos. Lumea e alta pentru credinciosul copleşit de fericire — bogată, nouă, îmbietoare, captivantă, euforică — exact ca pentru artist în clipe de inspiraţie. Lucrează doar aceeaşi putere: harul sfinţitor.

Fotografie realizată de Cătălin Stelian

3 iul. 2010

Molarul şi actoria.


Mai pierd un molar. De patru zile îl ameţesc cu Ketonale şi antiinflamatoare. Doamna doctor mă îmbrăţişează bucuroasă. Este fericită că am reuşit să păstrăm "lucrarea" atâta vreme, având în vedere paradontoza instalată pe fondul scăderii imunităţii organismului meu obosit. Entuziasmul acestui om minunat mă face să produc câteva glume cinice: Placă - spectacol - replică - bufff...

Am să plec către muncă în câteva minute dar găsesc resurse şi pentru acest proiect care s-a dovedit a fi o idee buna. De ce ? Pentru că aşa am mai dat de veste încolo şi încoace despre câteva idei, despre câteva realizări şi nu în ultimul rând am reuşit să păstrez contactul cu oameni minunaţi. Sunt unul dintre fericiţii cărora le-a fost dat să întâlnească Oameni ! Aşa am reuşit să învăţ, să înţeleg şi să evoluez.

Astăzi pornesc zâmbind, aşa cum mă vezi şi în fotografia făcută de Călin, către "muncă". Pentru că ceva vreme în urmă am reuşit să înţeleg. Să "văd" dincolo de ceaţa produsă de imensa maşinărie de fum...Bucurie ? Nu, doar sentimentul că pe culoarul pe care am evoluat, dincolo de câteva greşeli, rămâne curat. Cât va rămâne, ce...? Asta vom vedea. Nu e timp de bilanţ şi nici nu mi-am propus asta. Am vrut să spun doar că am pornit la muncă cu un molar dureros care mă părăseşte. Dar zâmbesc.

Fotografie realizată de Călin Dumitrescu

1 iul. 2010

Nebunul.


Judecînd după reacţiile cititorilor, experimentul a reuşit. “Nebunul” a devenit un fel de folclor care nu mai are nevoie de un autor.

Este singura mea carte pe care o citesc şi bătrînii, şi copiii, şi episcopii, şi vînzătoarele de lumînări.


Savatie Baştovoi